tisdag 20 oktober 2009

Minnessåll!

Ibland önskar jag att jag hade ett sånt där minnessåll som Albus Dumbledore har i Harry Potter-böckerna. Viktiga minnen plockar Dumbledore ut ur huvudet och placerar dem i minnessållet där han sedan kan plocka upp dem närhelst han vill och återuppleva dem. Just ett sådant skulle jag vilja ha!

Då och då poppar gamla minnen upp i ens huvud, men allt för ofta glöms minnena bort och placeras längst inne i någon dammig vrå i ens bakhuvud, för långt in för att man någonsin ska hitta dem igen.

I omgångar har följande uppmaning cirkulerat på Facebook;

Om du läser detta, även om vi inte snackas vid så ofta, lägg in en kommentar om ett minne om dig & mig, bra eller dåligt, vad som helst..! Därefter lägg denna på din egen status. Du kommer att bli överraskad över vad folk minns.

En uppmaning som jag tycker är helt fantastisk. När ens eget minne kommer till korta så kan man genom sina underbara vänner få återuppleva en massa roliga minnen. Minnen som genom denna uppmaning lyckas skaka av sig allt damm och spindelväv som samlats genom åren och masa sig fram med krokig rygg och värkande knän till ens näthinna där de helt plötsligt spelas upp som om det vore igår de skapades. Så många fantastiska minnen alldeles för roliga för att glömmas bort!

Några härliga minnen mina vänner delat med sig. Tack <3

Linda P.: Jag tänker på klubbhoppsduellerna ;) Hehehhe Sopa ;)

Malin D. Jag säger bara julshowen!

Annso: Lastning av en fuxmärr...

Therese O. : Finns mååånga bra minnen med dig =) Tex när du var kungen över Tequilan på Tropic, bråket med paraplyet på Björket och geografilektionerna på Linné =) Nu fick jag ett gott skratt innan kudden kallar på mig...!!! KRAMAR

Lotta B. :Säger bara RISK, StudenTspexeN, Karaokemaskinen och fest på Mittlyan.

Malin T.: Spelkvällar och första festen i din mini-lägenhet, med kubb klockan 4 på natten och hur du stod i soffan och mimade till alla låtar.. Blir alldeles varm av minnet :-)


Sandra Ö.: Jag, du och den hatiska pedagog-läraren som bytte underkänna objekt :)

Lina L.: jag tror det får bli du, jag, Karro och Madde på din balkong drickandes blå fisk!!!!

Dennis F.: kräftkalaset ;)

1 kommentar:

Malin tv sa...

En form av minnes såll är ju den underbara uppfinningen "Kameran" Inte fullt lika bra som ett minnessåll, men en väldigt bra hjälp ändå ;-) Har massor med kort från den tiden... så roligt!