lördag 7 november 2009

Hästvakt - rena rama rekreationen

Sen i onsdags har jag varit hästvakt, då E-L är bortrest och jag bara njuter av känslan av att ha en alldeles egen häst en alldeles lagom kort tid. Hur mycket jag än vill så finns inte tiden för att ha en egen häst på heltid, så därför är jag så oerhört glad över att jag får möjligheten att "lyx-rida" några dagar i veckan och slipper ha hela ansvaret själv.

Naturligtvis har det blivit en hel del ridning och mycket häst dessa dagar. Underbart och rena rama rekreation för en stressad tvåbarnsmamma, det är ju i stallet jag fyller på energikällan och laddar för att försöka vara världens bästa mamma när jag kommer hem.

I onsdags var det dressyrträning och Aladdin gick kanon. Tur var väl det då jag och Lisa trotsade vädergudarna som skickade snöblandat regn och blåst på oss både på dit-och hemvägen... brrr... I fredags var det lite bättre väder så jag och Pernilla red ner till klubben och jobbade på banan. Jag fick inte alls till samma känsla som i onsdags, istället kändes det bara blä! Jag red som en sopa vilket naturligtvis resulterade i att Aladdin gick som en sopa. Så illa var det nog inte egentligen, stundtals fick jag till riktigt bra ridning, men som helhet gick det så där.

Idag var jag uppe med tuppen och tog hand om morgonutfodringen och utsläppet i stallet. Underbart härligt att mötas av fyra gnäggande hästar så där på morgonkvisten. Efter fodring och utsläpp blev det en lite lagom lugn tur i Galgbacken med Pernilla och Busan. Aladdin kändes mjuk och fin och det var en härlig ridtur.

Imorgon blir det dressyrande igen och rider jag bara som jag gjort på träningen de senaste gångerna så kommer det att gå kanon!

1 kommentar:

ansj sa...

Kommer säkert gå bra! =)

Jag skickade ett mail till dig för ett par veckor sedan för att fråga om du/ni ville följa med på premiären.. men jag fick inget svar så jag antog att ni inte ville.. men du kanske inte fick det?
Hur som hellst så är det i Kristianstad och det finns några platser kvar, såg nu att de kommer att köra i både salong 1 och 2. Men det gäller nog att boka ganska snart för att få plats. www.sf.se
Jag, syrran och virre sitter på rad 6 i salong 1 =) (helvete!!! kom precis på att jag skulle ha hämtat ut biljetterna idag, lördag, hmm, ja det återstår att se om vi sitter där då..)