onsdag 14 april 2010

Njaaa...

Hela veckan är jag hästvakt åt fina Aladdin så det kommer bli en del ridning =)
I måndags var jag nere på banan en sväng och försökte hitta det där mjuka fina läget vi hade för några veckor sedan. Dessvärre tyckte jag det gick så där, en pigg men inte så lyhörd pålle resulterade i att det blev en hel del övergångar men jag var inte riktigt nöjd med någon. Det som kändes bäst var vänster galopp som kändes jättefin.

Idag hade jag egentligen tänkt att rida ute men sen ändrade jag mig och tog en tur på banan igen. Det får bli lite busiga uteritter i helgen istället. Även idag kändes det stumt och segt i alla förhållningar och i alla övergångar envisades hästkraken med att köra fram nosen och bita tag i bettet. Jag fick lossa, lossa, lossa och lossa och efter en lång stunds jobb på volter och serpentiner kunde jag förnimma en lite bättre känsla. Även galoppen kändes lite stum och stundtals lite seg med dåligt tryck framåt. Jag vet inte om det är vårgräset som lagt sig som ett tungt lager i pållen eller om det är jag som glömt allt som har med ridning att göra men förhoppningsvis känns det bättre imorgon på träningen.

Inga kommentarer: