söndag 4 april 2010

Påsklov!

Mätt och svullen av alldeles för mycket ägg, sill och påskgodis sitter jag här i soffan och njuter av påsklovet. Dagen har spenderats inomhus då regnet har öst som spö i backen. Garderober, barnrum och akvariet har städats och rensats från allehanda skräp. Inför lördagens Plagg & Tragg auktion så har jag dessutom inventerat en del bland barnklädeshögarna. För tillfället känns det som om alla Felicias kläder har blivit för små så det ska bli kul att buda loss tillsammans med alla andra mammor på lördag.

Imorgon blir det först ut till Aladdin och ner på banan och dressyra lite. Torsdagens träning var verkligen rolig. Vi arbetade vidare med den förvända galoppen och döm om min förvåning när vi kunde rida ett helt varv på spåret i förvänd galopp utan omslag eller avbrott. Så himla roligt att det går framåt för oss och man blir bara mer och mer taggad för varje framsteg man gör. Jag är så sugen på att tävla igen, men då måste vi först lastträna lite. Det får bli sommarprojektet i år.

Förövrigt så har jag en liten kille som går här hemma förväntansfull och spänd inför onsdagen då det är hans födelsedag. Dagen ska vi spendera med moster, kusinerna och gammelfarmor och ett besök på Tropicariet i Helsingborg är uppsatt i dagsagendan. Innan vi vänder hemåt blir det en tur inom gammelfarmor där presenter och tårta ska intas.

Nu hoppas jag bara att det fina vädret åter visar sig så vi kan njuta av sol och värme under resterande dagar av påsklovet!

Inga kommentarer: