tisdag 27 april 2010

Uppladdning

Nu finns det ingen återvändo... igår anmälde jag mig och syrran till tjejmilen som går av stapeln den 17 maj. Hujedamej, en hel mil ska vi överleva och vara i någorlunda skick vid målgång. Nu ska vi i och för sig inte springa utan bara promenera vilket varje människa borde klara av, så även vi.

Så hur ser då uppladdningen ut? Från och med idag så har vi 19 dagar på oss att komma i form, vilket innebär att vi på dessa 19 dagar borde tappa minst 10 kilo, öka konditionen med 300 % samt shoppa riktigt proffsiga och schyssta träningskläder. Förmodligen kommer uppladdningen inte bli så här utan snarare kommer vi sikta på att tappa 2 - 3 kg, öka konditionen från obefintlig till hyfsad och tvätta den gamla reklam t-shirten samt rota fram de gamla löpartightsen som passade perfekt år 2000 men nu nog får töjas lite för att sitta bra.

Att delta i tjejmilen ska i alla fall bli roligt och jag hoppas på bra väder så man kan förena nytta med nöje och både bränna kalorier och bli solbränd samtidigt. Min lilla Tuva ska minsann också få följa med och få genomföra sin första tjejmil. Naturligtvis ser vi alla fram emot målgången där vi förväntar oss att våra familjer tar emot oss med applåder, kramar och pussar samt med en ordentligt välfylld fikakorg. Jag vill ha jordgubbar, päronmer och en god makrillmacka. Syrran vill nog ha en räkbaguette och lite Loka att dricka och Tuva vill ha ett grisöra samt lagom kallt isvatten. Glöm för all del inte kameran, ett foto som bevisar vår djävulska prestation måste ju tas!

3 kommentarer:

ansj sa...

Haha, härligt! jag ska också vara med, ...nångång.
Nästa vecka är jag helt "ledig" onsdag och fredag, går halvdag (fm) måndag och tisdag. Så ni är välkommna när det passar er! =)

Mittlivblandungarhundarochhastar sa...

Nästa år får du hänga på om jag överlever denna gång vill säga ;)

DÅ kanske vi skulle kunna komma en runda på fredag =)

ansj sa...

Haha, kanske det =P
Fredag blir bra =)