måndag 3 januari 2011

Längar till träningen

Idag red jag, M och E ner till ridhuset då skogen för tillfället är rena rama isgatan och inget vidare att rida i. Aladdin som fått ta det lugnt 1 1/2 vecka fick sig ett lagom lugnt pass i ridhuset med lite lösgörande övningar i alla gångarter. Jag hade inga större krav än att han skulle trampa ordentligt och arbeta under sig.

När jag och E travade runt så passade M och Bacardi på att hoppa lite och det såg verkligen bra ut och de ser ut att passa varandra som handen i handsken. Själv har jag blivit en riktig fegis gällande hoppning. När Bacardi gled över den 80 cm höga oxern tyckte jag att det såg högt ut och som avslutning på mitt och Aladdins ridpass så hoppade vi ett sockerbitshinder på volten, lagom högt för min del.

Just nu längtar jag tills träningen drar igång och det ska bli så kul att komma igång igen. Målet för terminen är att få till öppnorna och slutorna samt att ytterligare stärka galoppen så vi kan jobba mer med att växla tempo. Förhoppningen är också att komma ut lite i vår på några lokala tävlingar och få lite tävlingsvana.


Bild från tävlingen i Sösdala i augusti

1 kommentar:

Katrinne sa...

Ser fint ut! Ska bli kul att följa din blogg! .)