onsdag 12 januari 2011

Lösa licens

Nytt jobb och fullt ös efter en lång härlig ledighet har verkligen sugit musten ur mig. Jobbet är roligt men första veckan efter ledighet är verkligen en pärs, det tar lite tid att komma in i rutinerna igen. En som fått stå undan är Aladdin som jag inte varit ute hos sen i lördags. Nu känner jag att abstinensen kommer krypande och som tur är så ska jag ut till honom imorgon kväll och efter lite mys och rykt blir det ett dressyrpass i ridhuset.

Med ett nytt år så är det också dags att lösa ny licens och nytt medlemsskap i klubben, något som står näst på tur i min "att-göra-lista". Tävlingsterminen börjar också fyllas på och en liten förhoppning har jag att kanske kunna åka till Kristianstad v 9 på deras lokala tävling men det är mycket som ska klaffa innan dess. Först och främst måste vi komma igång med träningen och känna att vi är redo och sen måste pållen gå att lasta, vilket vi inte gjort sen Hovdalaturen i september. Å andra sidan borde det inte vara något problem med tanke på allt lasttragglande vi höll på med förra året.

Men som sagt innan jag kan börja tänka på tävlingar måste jag först och främst lösa licens så dags att göra det nu.

1 kommentar:

ansj sa...

JA! åk hit och tävla! =D Jag kommer och hejjar!