söndag 12 februari 2012

En liten regeländring med STOR betydelse

De senaste dagarna har jag varit helt uppslukad av tävlingen där man kan vinna sin andra bröllopsresa. Tack vare alla underbara nära och kära så har det sett riktigt bra ut för oss och vi ligger faktiskt i ledningen. Dessvärre så upptäckte jag igår morse en liten regeländring med väldigt stor betydelse. Nu står det klart och tydligt att en jury utser vinnaren bland de fem bidrag som fått allra flest röster. Detta stod inte tidigare.

Denna regeländring är naturligtvis till väldigt stor nackdel för oss då jag kände att nog vi kunde hålla ledningen hela vägen och vinna den där ljuvliga resan. Igår kände jag mig faktiskt väldigt besviken och irriterad men det är inte så mycket mer att göra än att hålla tummarna att juryn tycker att vår bild är finast. .

Då tävlingen inte avgörs förrän den 15 mars så var det på ett sätt skönt att reglerna blev så här, jag hade nog varit ett nervvrak annars. Nu gäller det bara att hålla sig kvar bland topp 5 och sen hoppas på det bästa.

Tack alla som har röstat på oss och ni som inte har röstat gör gärna det!
Kram

Inga kommentarer: