fredag 17 februari 2012

Filmatisering väl värd att vänta på

December 2009 skrev jag "Hur gärna jag än vill att denna bok ska försvinna från min näthinna så kan jag inte förhindra att Lionel Shrivers bok Vi måste prata om Kevin etsar sig kvar i minnet likt en fästing som vägrar släppa taget hur mycket du än drar och sliter i den. " Här är inlägget

När jag läste tidningen imorse så såg jag ett glädjande besked. Filmatiseringen av boken Vi måste prata om Kevin är nu klar och Tilda Swinton kommer att spela huvudrollen. Jag ser verkligen fram emot filmen och jag hoppas verkligen att regissören Lynne Ramsay har lyckats med att hitta samma  ton som finns i boken.

 Norra Skånes recensent Per Eliasson ger filmen 4 pantrar av fem vilket ger en fingervisning om att filmatiseringen har varit väl värd att vänta på. Den stora frågan är bara om jag vågar och orkar se filmen när jag nu vet vart det barkar hän.Jag känner redan till det fruktansvärda och jag vet att ämnet är brännhett och naglar sig fast med enveten beslutsamhet. Klarar jag det?

1 kommentar:

ansj sa...

ghaaa...! är det en skräck? =/