onsdag 22 februari 2012

Handlelista till GHS

På lördag bär det av till Göteborg och Horse Showen där. För tredje året i rad åker jag, Anso och Linda med HSf:s buss. En perfekt lösning där klubben hyr en buss och sedan fixar biljetter till subventionerat pris. Dels är det skönt att slippa köra hela vägen och dels är det fantastiskt trevligt med så många hästmänniskor att prata med på vägen upp och ner.

Höjdpunkten på GHS är såklart tävlingarna men EuroHorse ligger inte långt efter och för att inte villa bort sig bland alla glammiga pannband, fräsiga schabrak och alla grälla färger så gäller det att förbereda en noga uttänkt handlelista. Min innehåller inte några revolutionerade saker som ska inhandlas utan snarare mer vardags saker som måste förnyas.
Tävlingsschabrak från Anna Scarpati med svart och silvrig passpoal
Magic Brush från Hööks
Sporremmar med bling från Jacson





Strumpor med tunt skaft, dessa från Hökks
Svarta sporrar, dessa från Rid med Oss

Grimma i läder med matchande grimskaft. Denna från Hööks

Dressyrskydd, dessa är från Horze
Helskodda denimridbyxor. Här Royal Equus från Horze


Tävlingstop från Animo
Brunt fleecetäcke till tävling från Hööks
  • Gaiters
  • Tävlingstopp
  • Grimma i läder som Aladdin kan ha när vi åker transport 
  • Dressyrskydd
  • Sporremmar
  • Sporrar
  • Spö
  • Brunt eller rött fleecetäcke
  • Smörjgrejer
  • Nytt tävlingsschabrak
Förmodligen hittar jag en massa annat roligt också  så det blir spännande att se vad jag slutligen kommer hem med.



1 kommentar:

ansj sa...

Jag ska ha minst lika lång lista... nästa år! ;) I år är den en aning kortare.