fredag 11 maj 2012

Äntligen!

Gårdagens dressyrpass var så förbaskat roligt och det kändes så otroligt bra så jag bara satt och njöt uppe på hästryggen. Efter en vår med sträckning, hovböld och allmänt motstånd så har formen inte riktigt komma tillbaka. Istället har jag i princip fått ägna halva dressyrpassen enbart till att få loss Aladdin.

Redan förra torsdagen så började jag känna att de gamla takterna började komma tillbaka och igår kändes det ännu tydligare. Aladdin trampade på ordentligt och gick stadigt i form. Tyglarna som jag har fått kämpa med för att han inte ska snika sig till några centimeter här och där kändes nu alldeles lagom långa och han var mjuk och fin i munnen.

 Vi red igenom delarna ur LA:3 programmet igår och både skänkelvikningar och travökningarna kändes stadiga och fina. 10 meters volterna på medellinjen är lite kluriga då det är så otroligt lätt att bli svajig på medellinjen.

Traven kändes riktigt fin och även i galoppen var det en märkbar skillnad. Här får jag dock jobba en del då han inte är helt loss. Att det gått framåt märktes i både galoppfattningarna och avsaktningarna till skritt och halt. Som avslutning red vi serpentinerna i galopp, vilket fungerade utmärkt även om jag känner att han där är lite kvar innan han är helt lösgjord.

Allt som allt var jag störtnöjd igår och t.o.m. min tränare så att hon hade längtat efter att få återse oss i denna form. Nu är det bara till att fortsätta att arbeta på och hålla oss i form utan skador. Den 10 juni åker vi ju till Markaryd och tävlar!



2 kommentarer:

Anna sa...

Roligt att det kändes så bra!!!! :)

Linda sa...

Härligt att ni hittat flytet igen :-)