måndag 9 juli 2012

Gästryttare

Trots att det är sommaruppehåll på dressyrträningarna för vår tränare Helen Persson så är min tanke att bibehålla Aladdins form över sommaren så att vi är fit for fight i augusti när tävlingssäsongen drar igång igen för oss. Aningen slappare har vi båda dock blivit redan och jag känner själv att jag är lite dålig på att rida lika långa pass på banan. Nu blir det istället kortare dressyrpass med fokus på grunderna.

Igår följde min kära svägerska Maria med till Aladdin. Hon har tidigare varit med som hästskötare några gånger på tävling och skött sig utmärkt. Som tack för hjälpen tyckte jag att hon var väl värd en ridtur på Aladdin, något som hon verkligen inte tackade nej till.  Innan svägerskan fick sitta upp på honom red jag fram honom och kände så att gas, broms och sidförande skänkel fungerade tillfredsställande.De senaste två veckorna har han känts lite seg men nu kändes han pigg och framåt igen.

Därefter var det Marias tur att sitta upp och för säkerhets skull höll vi oss inne i ridhuset och Aladdin skötte sig exemplariskt. Även Maria var duktig och efteråt var det ett nöjt ekipage som ställde upp för fotografering på ridbanan.

Inga kommentarer: