lördag 28 juli 2012

Morgontrött!

07:45 tycker jag är en perfekt tid att rida dessa varma sommardagar. Aladdin tycker dock att det är på tok för tidigt och kräver ett par minuters övertalning innan han ens bemödar att resa sig i hagen. Mysigt, tycker jag som får möjlighet att kela och gosa lite med honom utan att han opponerar sig.

Idag vankades det återigen ett dressyrpass på banan och idag var det tre bruna hästar och en fux som skrittade ner mot banan.  K. och Tavoy var med och det är rätt skoj att känna hur Aladdin ska visa sig från machosidan och prompt ska vara först, störst och tuffast. Allt för att visa Tavoy att här kommer JAG-ALADDIN-HÄRSKAREN. Jag tackar dock inte nej till lite extra energi, dagar som dessa.

Själva dressyrpasset på banan kändes ok men jag märker att vi har tappat lite uthållighet i galopparbetet. När jag ska samla honom får jag jobba ganska så mycket för att han inte ska tappa galoppen och gå ner i trav. Just detta arbete med ökningar och samlingar i galoppen blev det en hel de av idag och det ska jag fortsätta arbeta med så vi har klättrat upp några pinnhål när träningen väl sätter igång.


Väl hemma på stallbacken konstaterade jag att det var dags att tvätta av oljehinnan på Aladdin och nyduschad och fin tackade han mig med att gå ut i hagen och rulla sig. Nöjt frustande lommade han sakta iväg och njöt av sitt liv som häst på sommarbete.

Inga kommentarer: