söndag 31 augusti 2008

Stjärnhästen och mesproppsryttaren!

Äntligen dags för lite banhoppning. Tyvärr lyckades jag inte riktigt mana fram den där tävlingsjävlen som jag annars brukar kunna fåf ram ganska lätt. Tror den ligger och sover just nu och väntar på novembertävlingarna =S Åkte till stallet vid 8 och möttes av en tämligen trött pålle. Ryktade och knoppade och han bara stod och njöt när jag donade. Vid halv nio kom Pernilla och sen hade vi följe ner. När vi kom ner hade det redan börjat så det blev alldeles lagom tid innan det var dags för min start. Aladdin var jättefin vid framridningen och med mina duktiga supporters, Matilda och Pernilla så gick även framhoppning kanon. Dags för vår tur då. Red in och red så fint och noggrant med korrigering vid fel galopp och dylikt. Red lite fesigt ända fram till muren och vad gör Aladdin då? Jo, naturligtvis så skiter han i muren när han märker att jag inte är så drivande så där fick vi en utbrytning. På andra försöket tog jag räcket bredvid istället, som var alternativhindret. Efter den utbrytning så vaknade jag äntligen till liv och det blev lite fart i ridningen. Alddadin behöver lite mer fart när man rider och då stämmer allt mycket bättre när man hoppar... men ändå gör jag samma fel varje gång... När jag ridit banan klart passade jag även på att ta muren och då tryckte jag till bättre och vi kom över galant. Så dagens läxa som jag lärt mig; jag måste rida snabbare. Vet att detta var Maria Liljedorf på mig stenhårt när jag tränade med Kät. Tänk ponnyhoppning när du rider utan att tappa balansen och bli lång. Jepp jepp.. det blir bakläxa där. ´ Var förövrigt jättenöjd. Aladdin hoppar jättefint och 90 cm känns inte högt ett dugg. SÅ nöjda och glada tränar vi vidare för att bli ännu bättre =D