fredag 6 mars 2009

Arbetsnarkoman...

Som rubriken lyder så känns det precis som om det är arbetsnarkomen för tillfället. Just nu är det ordentligt mycket att ordna på jobbet + att jag hoppat in en hel del och täckt upp för en del sjuka kollegor. Väldigt roligt och stimulerande men oj vad svårt det är att inte ta med sig jobbet hem. Jaja, det är bara att bita ihop, jag vet ju att nästas vecka kommer vara likadan men sedan lugnar det ner sig lite.

Bortsett från jobbet så är ju som alltid familjen det viktigaste och varken jag eller Björn kan förstå att vår lilla pojke fyller tre år om en månad. Han har blivit så stor och duktig vår lilla kille. Visst ser man likheterna i temperamentet också, humöret efter mig coh envisheten efter Björn. Något som han verkligen har ärvt efter Björn är musíksmaken... idag stod han och rockade loss till Sepultura.. hmmm... inte riktigt min musiksmak precis =S Så nu är det fyra veckor kvar att fundera vad man ska köpa till honom i present... vi ska nog klura ut något som han verkligen vill ha.

Från en busunge till en annan, min mage växer ju och gror för varja dag som går. Kul med nu när syrran är gravid, vi är lika gravida och hormonstinna bägge två. Det räcker vi tittar på varandra så förstår vi varandra direkt: Lite choklad.. absolut det är jag också sugen på! =)
Härligt också nu när vi bägge har två väl så synliga kulor på magen Ska bli spännande att se vad det är för två kusinbebisar som gömmer sig därinne =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

blir nog igångsättning, kan inte tänka mig att de låter mig gå tiden ut. Ska på UL igen på tisdag, så snart kanske det blir bebis =) Man blir lite less på at vara så otymplig och stor.
Det är så kul att vara gravid samtidigt som sin syster, guld värt. Jag och syrran hade 10 veckor mellan våra förra ggn jag var gravid och det är skönt att ha en frossar-kompis =)

Josefin sa...

Ja precis, alla valpar ska heta på A och vi kommer ha film-tema på namnen =). Inom någon vecka så kommer alla ha fått namn och då kommer vi uppdatera med det på hemsidan =D