tisdag 31 mars 2009

Lägger ridhjälmen på hyllan ett tag nu!

Jag har varit ute och ridit både i måndags och tisdags och Aladdin har varit en riktig pärla och alldeles underbar att rida. Känns mycket mjukare och finare i både sidor och mun, det märks att dressyrträningen börjar ge resultat och han börjar komma tillbaka i formen igen. Dock är det bara till att inse att nu är det bara tio veckor tills bebisen tittar ut och ett naturligt om än aningen motvilligt beslut är dock att lägga ridhjälmen på hyllan ett tag nu och snällt hålla mig på fast mark. Jag kommer säkert få värsta abstinensen men vad tusan är dock glad att jag kunnat rida så här långt in i graviditeten och känner mig ändå rätt så nöjd med det. Till hösten blir det nya tag och då komer jag vara taggad till tusen. Dessutom bara för att jag slutar rida ett tag nu så behöver ju inte det betyda att jag inte kan åka ut och pyssla och gulla lite med pållen ändå =)

Inga kommentarer: