onsdag 11 mars 2009

Som gjuten i sadeln!

Hittills har veckan varit hektisk så jag har inte haft någon möjlighet att komma ut till stallet. Idag var det så äntligen dags, slutade tidigt, var hemma och lekte med Sebbe och åkte sen ut till stallet när Björn kom hem.

Då min bebismage växt sig tämligen stor sista tiden har jag ju fått glida runt i sadeln i joggingbyxor.. ingen perfekt lösning precis. Jag fick dock ärva ett par helskodda ridbrallor av Lisa som var alldeles för stora för henne. Jag trodde aldrig att de skulle gå runt min mage men de satt kanon så nu äntligen kan jag återigen rida i ridbrallor och sitta som gjuten i sadeln.. ett tag till iaf =)

Med sköna ridbrallor, ett härligt vårväder och en pigg pålle så blev det en tur runt grustaget idag. Perfekt underlag som bäddat för galopp. Aladdin kändes fin idag och inte alls så springig och hängande i bettet som han varit de senaste gångerna. Busade lite med mej i galoppen men efter en tillsägning så skötte han sig bra, så det blev några härliga galopper idag och ett tag var han riktigt fin i traven och riktigt rund och fin. Det är sådana ridturer som förgyller ens tillvaro =D

Fick mess från Lina och Kät igår med bild på söttanten, hon såg fin och glad ut. Hoppas de ska ut och tävla något i vår så man kan åka och heja!

1 kommentar:

ansj sa...

Ah nice med ridbrallor igen! =P ingen hödare att rida en längre tid i hala mjukisbyxor hehe