torsdag 19 mars 2009

Bara någon vecka till...

Bara någon vecka till... ja så låter det varje gång någon frågar om jag fortfarande rider graviditeten till trots.

Vem kan motstå en stor luns på närmare 600 kg och världens tjockaste pannlugg? Inte jag iallafall! Än så länge fungerar det bra att rida. Lisas ridbyxor är en gudagåva, vilket gör att jag iallafall känner mig lite som vanligt och även om jag inte alls rider lika intensivt som tidigare så ger det så oerhört mycket glädje.

Denna vecka har det blivit två uteritter dels i grustaget och dels i galgbacken och det har varit underbart. Hästarna verkar lida av lika mycket vårkänslor som en annan och är pigga och ystra. Däremor verkar Aladdin tagit till sig utskällningen han fick av mig förra veckan när han, vårpigg som han är, bockade lite i galoppen. Det känns som om han blir lydigare och lite mjukare för varje vecka, vilket förmodligen beror på att han börjat gå dressyrträning igen. Nyttigt både psykiskt och fysiskt för honom. Dessutom är det alltid så mycket roligare att rida ut på en häst som är lydig och lyhörd än ett lok som bara älgar på. Nåja, ska väl inte höja honom för mycket åt skyarna, men lite bättre har det blivit iallafall.

Så länge det känns bra så tror jag att jag fortsätter rida ett litet tag till, bara någon vecka till iallafall. =)

2 kommentarer:

Josefin sa...

Haha, ja så mycket som jag har städat under denna period och så dåligt som jag har sovit kunde jag nog inte föreställa mig innan. Men de är ju så otroligt söta så att det är värt det! Gillar din "bara en vecka" till stil!!

ansj sa...

haha.. men du kanske ska hålla dig borta från grustaget..?!? ;)

(jag håller tummarna för att du kan åka med till falsterbo!)