söndag 20 september 2009

Värsta hallabalooet!

Gårdagen började 08:00 med Plagg & Traggs barnklädesauktion i Tallparken. Jag sålde en del och gjorde en del riktiga fynd. Bl.a. en otroligt snygg "fusk"-skinnpaj till Sebbe, lite stuket av pilotjacka! Han tyckte själv att han blev ascool i den och var supernöjd. En hel del andra fynd som t.ex. overall till Felicia, jättefin barbapappabody, lila hello kitty-set i plysch gjordes och jag tyckte jag kom hem med mer grejer än jag hade när jag åkte dit.(Ändå la jag bara 195 kronor allt som allt!) Kul var det och dit ska jag definitivt igen!

Framåt kvällningen kom pappa med familj hit och påbörjade sitt uppdrag som barnvakter. Jag och Björn gjorde vårt bästa för att piffa till oss och resultatet blev minsann riktigt bra ;)

Vid sju bar det sedan av till bygdegården för Björns farbrors 50-års kalas (eller snarare "brak-fest"). Ojojoj.. så mycket folk, så mycket god mat och så mycket gott vin!!! Ja, kvällen blev hellyckad och saticken vad vi dansade och skrattade och skrattade ännu mera. Sicken tur att Björn har så otroligt rolig släkt!
Roligaste kommentaren igår (ja det var skitkul igår i alla fall): DJ:n spelade We are family varpå Björn dummade sig och sa; Hur fan visste han det?

Vid två-tiden tystnade musiken och det var dags att bege sig hemåt... vilket nog var ganska lagom (även om jag just då tyckte att jag var hur pigg som helst och skulle kunnat dansa i minst två timmar till)då mina skor, konstigt nog, hade lyckats få lite runda sulor. Märkligt det där.. jag som bara drack "lite" vin ;)

1 kommentar:

ansj sa...

Haha, härligt att parta till det ibland! =D

Jag lovar att jag inte ska sitta och leka dommare på läktaren när jag kommer och tittar, bara skoj att se =)Behöver dessutom ett break från pluggandet och bara tänka på nått annat.