onsdag 2 juni 2010

Tionde gången gillt!

Så var det då dags att inleda fas 2 i lastträningen. Swat-teamet i form av Anso var inkallat och utrustningen i form av bakbommen var checkad och klar. Vi lastade på direkt utan några problem och sen stängde vi bakbommen (här höll jag andan och väntade mig PANIK) och Aladdin stod hur coolt som helst. Efter en stund när han inte tyckte det var lika roligt längre försökte han backa ut och det var då han insåg att det tog emot därbak. Detta ledde till lite steppande och tryckande innan han gav upp och stod lugnt igen. Anso passade sen på att vippa på lämmen lite och då kom lite steppande till men det gav med sig rätt snabbt. Längre ville vi inte gå (eller mitt hjärta hade inte orkat mer) för idag utan vi öppnade bommen när Aladdin var cool och fin och sen backade vi ut. Lite väl fort gick det ut så det blev till att gå på igen och sen backa av steg för steg.

Jag måste säga att jag är riktigt nöjd. För två veckor sedan så hann Aladdin knappt komma på innan han gick av igen och idag stod vi minst 15 minuter inne i transporten utan några större incidenter. Tack gulliga Anso för hjälpen :D

Imorgon gör vi om samma sak igen och målet är att han ska vänja sig vid baklämmen och att den en dag framöver ska kunna stängas utan att panik utlöses inne i släpet.

1 kommentar:

ansj sa...

Vassegod! =)
Jag får nog banga nästa vecka, har på tok för mycket att plugga och ska skriva kontrakt på lägenheten på onsdag med. Men veckan efter det ska nog kunna gå! Jag kommer nog inte att åka upp till h-sand nått nu, eftersom syrran har brutit benet och inte kommer att få belasta det alls på 8v.