måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag

Många människor spyr galla över alla hjärtans dag och menar att det är den mest överskattade dagen på året. Jag är av en helt annan mening. Hur kan en dag då man tänker och bryr sig lite extra om sina nära och kära vara överskattad?

Min man har under dessa fjorton år lärt sig att jag är väldigt svår att överraska då jag är ett kontrollfreak och denna gång var han smart nog att ge mig en alla hjärtans dag present två dagar innan för att jag inte skulle misstänka något. Smart drag! Jag blev väldigt överraskad och rörd när jag fick en kyss och en liten paket. Med Rasmus Seebachs "Engel" som ledmotiv öppnade jag presenten och inuti låg en underbart fin berlock i form av en änglavinge signerad Thomas Sabo att ha i mitt armband av samma designer. Med motiveringen att jag var hans ängel och den finaste fru man kan ha, kunde jag inte annat än smälta och jag föll redan vid kyssen. En bättre present kunde han inte hittat, då berlocken verkligen är oerhört fin och varje gång tiden går lite sakta eller något strular tittar jag på den med vetskap om att jag klarar allt för jag har världens finaste man som stöttar mig.

Min älskade man fick faktiskt också en present men på "rätt" dag av mig. Kanske inte lika fin som den jag fick men en blomma och kärlekscheckar blev det i alla fall. Det låter kanske mer snuskigt än romantiskt men det var faktiskt enbart kärlekscheckar i form av ex: "Frukost på sängen" Hångel i biosalongen" "Middag och valfri dessert" etc. Glad blev han i alla fall och summa summarum har alla hjärtans dag glatt både mig och Björn så med den kontentan tycker jag att alla hjärtans dag är en dag väl värd att bevara och hylla!

Inga kommentarer: