fredag 18 februari 2011

Uppladdning

På söndag är det dags för årets första tävling så både igår och i onsdags stod det dressyrdrillning på schemat för mig och Aladdin.

I onsdags tränade vi (oavsiktligt) på hur vi absolut inte ska rida programmet på söndag. Allt utom den ökade skritten kändes förjäkligt. Trots att ridpasset inte kändes så bra så hade jag trots allt god hjälp av det på gårdagens träning. Aladdin kändes nämligen förvånansvärt mjuk och välvillig och den där ryggen som kändes som en väldigt skumpig studsboll i onsdags var riktigt mjuk och fin att sitta på. Bortsett från en del svårigheter med slutan i höger varvet så gick träningspasset riktigt bra och som avslutning red jag upp LB:1 för Helen.

Travprogrammet - ofokuserat och spänt
Galoppprogrammet - inga problem, kändes riktigt bra

Med order om att rida om travprogrammet och göra det ordentligt så gick det kanon andra gången med mjuka fina serpentiner och stadiga vägar - Varför red jag inte så första gången?

Imorgon blir det en sista check inför söndagen men då ska jag inte rida programmet igen. Det märktes nämligen i torsdags att Aladdin har börjat lära sig programmet utantill så istället får jag kasta om ordningen lite. Sen gäller det bara att hålla tummarna för att körningen går bra på söndag så vi först och främst kommer dit.

Nu blir det fredagsmys imorgon kväll är det dags för Disney on ice på.

Inga kommentarer: