onsdag 23 februari 2011

Sportlov

Sportlovet är i full gång och jag och barnen väntar på våren som inte verkar vara i antågande. Kallt och ruggigt är det för tillfället och några längre promenader lockar inte vintervädret till precis. De senaste dagarna har vi passat på att ta det lugnt här hemma och bygga lego, spela spel och mysa och igår och förrgår hade vi gammelfarmor på besök. Både jag och gammelfarmor konstaterade att Sebastian är grym på Bamse memo medan Felicia är grym på att sjunga "lilla snigel".

Ikväll blir det mys i soffan med älskade mannen, den stora frågan är bara om vi ska se Psalm 21 eller Grown ups. Om Björn får välja lutar det nog åt den sistnämnda medan jag är lite sugen på en hederlig gammal rysare.

I förmiddags var jag ute i stallet en runda och återigen var det bara att dra på underställ och tredubbla strumpor för att trotsa kylan. Aladdin som hoppade igår var pigg som en lärka och ville helst av allt piaffera hela skogsrundan. En välbehövlig städning i ryktlådan hann jag också med innan jag begav mig hemåt.

På lördag är det äntligen dags för Göteborg Horse Show och med Anso, Linda, Mathilda, Ebba och Rebecca i sällskapet så kommer det garanterat att bli fantastiskt. En liten handlelista har jag också skrivit ihop inför den gigantiska mässan:
  • Ny nummerlapp
  • ulltäcke
  • ryktlåda
  • boots
  • dressyrschabrak
  • shortchaps/stövlar

Vi får väl se vad jag kommer hem med, ett otroligt stort utbud att välja mellan finns det i alla fall.

Inga kommentarer: