tisdag 4 oktober 2011

Av med den tjocka "vinterjackan"

I söndags utrustade jag och E-L oss med klippmaskinen i högsta hugg och Aladdins tjocka "vinterjacka" fick falla till marken. Lite "fodring" lämnade vi dock på hans rumpa för att inte riskera att  korsförlamning återkommer.

När man klipper en häst om året är det oerhört svårt att få det jämnt och snyggt men vi lyckades rätt bra och trots lite ränder på magen så blev det ganska bra. Att det var skönt för honom att bli av med den varma pälsen märktes när jag sedan tog en tur i Galgbacken. Aladdin var pigg och glad och "mycket" villig till trav- och galoppintervaller.


Igår blev det en tur ner till ridhuset där det blev en ordentlig genomkörare i alla gångarterna. En del diskussion blev det innan jag och Aladdin var överens om form och takt, men efter det kändes det bra. Sista stunden kändes han mjuk och fin även i den förtretliga höger galoppen. Nu ser jag fram emot torsdagens dressyrträningen där jag hoppas att vi kan få fram samma mjuka känsla i början av passet och inte i slutet.

1 kommentar:

Caroline sa...

Men tack så jättemycket! Kul att den berörde dig, det som var meningen :) och då lyckades jag med andra ord. Det värmer :)