söndag 30 oktober 2011

Till Magle med Pernilla och Busan

Gårdagen var verkligen en underbart härlig höstdag. Soligt, lagom temperatur och vindstilla - fantastiskt. Jag och Aladdin passade på att ta en tur till Magle våtmark med Pernilla och Busan. Aladdin traskade på bra på ditvägen och jag la inte så mycket krav på honom idag utan njöt bara av en härlig uteritt.

Vid dammarna där den långa galoppsträckan är lät vi Pernilla och Busan gå först och sätta upp tempot lite och sedan så lät jag Aladdin galoppera på ordentligt i fri form och mig i lätt sits. Han bjöd på bra men jag tyckte inte att han tog ut steget till fullo, men det kan vara jag som  inbillar mig. Förövrigt går det inte att avgöra om han var likadan som i torsdags då vi nu red på rakt spår utan några krav på tempoväxlingar och form.

På hemvägen kändes han lite trött och seg men när vi red förbi en vedkap in action så vaknade han till liv och visste knappt var han skulle ta vägen.  Att vi inte fattade att vedkapen var ett förklätt monster från yttre rymden med mission att döda bruna hästar, var helt oförståeligt för honom.



Även om det är lite nervöst när han börjar steppa och vill vända och snurra runt så är det rätt härligt att känna att han inte blivit en seg gammal gubbe riktigt ännu. Lite vildhäst finns det trots allt kvar i honom och det gillar jag!

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilket fint täcke han har på sig!!! Ett sånt vill jag ha! :)

Mittlivblandungarhundarochhastar sa...

Hihihi det är hans pyjamas - rutigt och lagom gubbigt :) Jag tror att det kommer från Horze.