lördag 29 oktober 2011

Vart tog den underbara galoppen vägen?

Torsdagens träning kändes helt ok fram till galoppen. Galoppen kändes allt annat än loss och fin och istället kändes den lång, opåverkbar och som att jag hade 90 % av Aladdin bakom mig och mindre än 10 % framför mig. Varken E-L eller min tränare såg något konstigt eller någon hälta, men uppifrån kändes det det inte helt hundra. Jag som tidigare kunnat sitta i galoppen och öka och minska utan några smärre problem fick knappt igenom någon förhållning och "motorn" i bakbenen startade liksom inte ordentligt. 

Det kan finnas många anledningar till varför det kändes så här; foderstat, sviter från korsförlamningen, infektion, invärtes skada eller problem orsakade av sadeln är bara några. Tänderna är raspade och kollade - check! Veterinären kommer på måndag och tar blodprover och kollar över honom. Jag ska också försöka få tag på Anna Dicksson och se om hon kan komma ut och kolla om min sadel ligger bra och inte trycker någonstans.

1 kommentar:

Anna sa...

Hoppas det löser sig!! Känner igen känslan!!