onsdag 11 februari 2009

Hej mitt vinterland!

Så äntligen... en sisådär 1 1/2 månad för sent.. kom då vintern. På ett dygn har det kommit uppemot två decimeter snö och vi skåningar befinner oss för tillfället i ett vitt gnistrande landskap. Det är med lite blandade känslor jag välkomnar snö .Roligt å ena sidan då det är sportlov nästa vecka och man vill kunna åka pulka, bygga snögubbar och göra snöänglar. Å andra sidan har de där vårkänslorna börjat pirra i kroppen och man har liksom börjat ställa in sig på att våren närmar sig med stormsteg... tji fick jag. En som definitivt är totalt överlycklig är Sebbe som njuter i fulla drag över den vita snön.

Förra veckan låg Sebbe och kurade i sängen med en seg och dryg förkylning, vilken naturligtvis nu har hoppat över till mig. Jag skulle egentligen ha ridit Aladdin idag men kände mig så sliten och rosslig efter jobbet att jag fick hoppa över det. Tur man har snälla människor i stallet som ställer upp när det kniper. Har försökt kurera mig hlea dagen så jag ska orka med jobbet imorgon och ta mig ut en tur på hästryggen i vinterlandskapet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Onej, jag som såg fram emot att åka ner till skåne nästa veckan där det inte skulle vara någon snö alls :/ Får verkligen hoppas att den hinner försvinna...

Josefin sa...

hörde på nyheterna igår att det skulle komma ännu mer snö söderut så våren får nog vänta ett tag till kan jag tro! Jag själv tycker det är jättemysigt med snö men det vore ju bra ifall temperaturen kunde hålla sig kring bara någon minusgrad så att vi kan låta våra små känna på snön innan de flyttar hemifrån =)