torsdag 19 februari 2009

Sportlovet bara rusar iväg!

Det här sportlovet bara rusar iväg och snart är det minsann måndag igen. Det känns bra att snön har fått ligga kvar iallafall. Jag och Sebbe har varit vid dagisbacken varje dag och åkt pulka och tefat. Tycker jag är stel i ryggen och ändan är lite mörbultad efter det för varje dag allt tunnare snölagret, men fy tysan vad roligt det är. Man blir aldrig för gammal för att åka tefat!

I tisdags passade jag och Sebbe också på att ta morgonutsläppet i stallet. Så vid halv åtta skjutsade vi Björn till jobbet och sen bar det av mot stallet. Fodrade, släppte ut och mockade. Mysigt men fasen vad kallt det var. På eftermiddagen åkte jag sen in till stallet igen och red en tur i Galgbacken med Lisa och Busan. Det märktes att min förkylning har släppt för nu kunde jag minsann trava mer än 50 m utan att flåsa som en gris. Kul var det och galopperna var härliga och Aladdin är som vanligt underbart mysig att sitta på <3

Väl tillbaka i stallet kopplade vi på släpet och sen körde jag ner Roxy och Lisa till hoppträningen. Ojojjoj vad Roxy blev laddad när hon såg hindrena, tror Lisa hade all möda med att få pållen att inse att hon inte behövde ge järnet konstant i varje språng, men det såg härligt ut och de fick till många fin språng=)

Igår kom syrran och W. Vi käkade våfflor och sen gick vi ut och åkte pulka i backen. Sebbe och W hade superkul men redan efter 40 minuter var deras näsor illröda och kylan började krypa innanför våra kläder också så de blev till att gå hemåt och värma sig. På kvällen när Sebbe somnat började vi med att sätta upp glasfiberväv i det nya barnrummet så idag får det bli en riktig målardag, tror det kommer att bli riktigt snyggt.

Imorgon väntar Andys Lekland och på lördag blir det nog IKEA =)

Inga kommentarer: