fredag 27 februari 2009

Morgonmys med frukost i sängen!

Som alltid varje fredag päser jag och Sebbe en stund i sängen framför bolibompa och äter frukosten där. Det ska vara mackor med kaviar och kalas puffar då är lyckan total både hos mig och Sebbe =)

Veckan har som vanligt skenat iväg och nu väntar tre dagars ledighet. Red både måndags och tisdags och hoppas hoppas så var det kanske sista gången för denna våren man red i snö. Som prognosen ser ut nu så sak minusgraderna vara borta och plusgrader ta över på allvar.

Idag ska jag och Sebbe in en runda till Therese och alla hennes busungar, det blir nog full fart på hela eftermiddagen. Ikväll är det premiär på Så det ska låta och som den musiknörd man är (och hemligt förälskad i Brolle som deltar ikväll) kommer jag sitta som klistrad med dreggelskålen precis under hakan.

Imorgon ska jag och Björn in och titta på Män som hatar kvinnor. Mysigt med lite tid bara för oss två. Både jag och Björn anser ju att böckerna är de bästa svenska deckarna som skrivits så förväntningen på filmen är hög. Vi får se om den når ända fram, man vet aldrig.Oftast tycker jag som är en riktig bokslukare att böckerna är snäppet vassare än filmerna. Ta till exempel Browns Da vincikoden som var kanon som bok men urtråkig som film. Å andra sidan tycker jag att Sagan om ringentriologin är bättre i filmversion än i bokform, då den är så långrandig och mest består av tusentals olika namn i bokformen, så det är minsann inte alltid böckerna är bättre än filmerna. Roligt ska det bli iaf. Tror vi ska försöka smyga in lite hångel också någonstans i biomörkret för att verkligen återuppleva hur det är att vara två förälskade människro på tu man hand!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej var det du som kommenterat fias blogg`? det är iaf min nya PRE Wille. du kan kika på min blogg: halsduken.zoomin.se ha det bra och lycka till med allt. kanonfin sida du har!/AnnaL