söndag 24 april 2011

Skånes Djurpark

Istället för att ge oss iväg till Blåkulla så höll jag och syrran oss på marken i torsdags och packade in barnen i bilarna och körde till Skånes Djurpark.

Vid Björnberget möttes vi av dessa två filurer. Felicia gallskrek och höll för ögonen men killarna tyckte det var häftigt med människobjörnar.
Barnens gård där barnen får gå in och klappa djuren var verkligen uppskattat och dessa två krabater samt kalven nedan blev barnens favoriter. Nåja Felicias favoriter kanske... Vid ett tillfälle så blev nämligen lammet lite väl ystert och stångade Sebastian ett par gånger. Vilken tur att Sebastian har en djurvan mamma som kunde ingripa och reda ut situationen


Att förena nytta med nöje är en devis jag lever efter och på Skånes Djurpark fick jag lära mig en hel del nytt om mina "favoritdjur" paddor. Jag skulle dock vilja lägga till en liten sak i infotexten: [...]Huvudsaken är att den har ett skuggigt och fuktigt gömställe att tillbringa dagen i så som exempelvis foppatofflor! [...]

Strålande sol, god fika, härligt sällskap och nöjda barn blev summeringen av dagen!

2 kommentarer:

ansj sa...

Låter som en toppendag! =)
Du får nog be dem att ändra på skylten ;)

Mittlivblandungarhundarochhastar sa...

Det var en riktigt härlig dag och jag ska be dem ändra på skylten ;)