tisdag 26 augusti 2008

Då var det dags...

Äntligen dags för träning igen.. var lite pirrig i magen.. sån blir jag alltid =) Byggde och red fram. Jobbade sen mycket med styrkeövning, trav och studshinder. Mycket nyttigt då kondisen.. inte är vad den borde vara.
Aladdin gick med spetsade öronen hela passet och skötte sig kanon. Han bjuder på hindrena, suger tag och hoppar jättefint.Tycker att han blivit snabbare i benen också. Hoppade som en kanon på oxern och sista språnget över planket blev jättefint! =) Det enda lilla som knixade lite idag var att få rätt galopp efter hindrena, vi hamnade fel ett par gånger... hmm. nog jag som sitter lite snett.
E-L var nere och tittade på oss och tyckte det såg jättebra ut. Nu rusar han inte iväg utan går mera kontrollerat in på hindrena. Härlig känsla idag, tror jag red runt hela passet med ett fånigt leende på läpparna =)
Hade egen supporterklubb med idag. Björn, Sebbe och svärmor. Sebbe var helt fascinerad och satt som ett ljus hela passet. Hörde honom säga jättestolt när jag red förbi: -Min mamma!<3
Efteråt fick Aladdin sig en stor puss av både Sebbe och mig, världens finaste och duktigaste pålle =)
Lite film från idag:

2 kommentarer:

ansj sa...

Kul att träningen är igång igen! =D ser fint ut, han ser mycket positiv ut! skoj!
Jag hoppar över payandjumpen den här gången.. tänkte att jag skulle va med ett tag, men det är ju bara en vecka innan kvalitets.. så det blir lite lugnt träning med finslipning nu bara fram tills det är dags =)

Anonym sa...

Oj så söt han är :) Ser ju ut att gå bra för er.