onsdag 17 februari 2010

Bara en dag till...

...sen är det äntligen sportlov!

Detta lov känns mer efterlängtat än något lov tidigare. Jag har haft fullt upp på jobbet de senaste veckorna samtidigt som förkylningarna hemsökt vårt hus i flera omgångar. För tillfället känns det som om normaltillståndet för mig är ömmande hals och snorig näsa.

Många åker till fjällen under sportlovet, men för tillfället känns det alldeles tillräckligt att bara ha en avslappnad vecka här i hemmets lugna vrå. Jag och barnen ska njuta av lugna morgnar utan stress, lugna dagar med oändligt med tid för pussel, spel och bakning samt långsamma promenader längs snötäckta diken med ett och annat pulkaåk i den lagom stora dagisbacken.

Imorgon lägger jag förväntan om ledighet åt sidan och lägger sista krutet på jobbet så här innan lovet och ger sen järnet på träningen imorgon kväll. Då ska minsann min sits ha hittat tillbaka till sadeln.

Inga kommentarer: