fredag 12 februari 2010

Finfina Aladdin!

Trots att det kändes som att jag satt som en kråka, studsade som en gummiboll och pendlade med benen som en moraklocka skötte sig finfina Aladdin kanon igår.

Skänkelvikningarna fungerade bra, även åt höger som är vår svaga sida. Vänster galoppen var finare än någonsin och jag kunde tom länga galoppen på långsidan med bibehållen form, samtidigt som han gick stadigt och fint på volten i relativt kort och "samlad" galopp - underbart och så härligt!!! Jag blir så glad över Aladdin som är så positiv och samarbetsvillig till det mesta jag ber honom om - stora finfina pållen!

Det som jag var mindre nöjd över var min egen sits och balans som kändes allt annat än stadig - blääää!!! Men men det är bara till att ta nya tag och rida mer och träna mer. Snart ska jag hitta den där sitsen igen.

Man kanske skulle skaffat sig en sån här för att stärka de där magmusklerna:

Inga kommentarer: