fredag 8 juni 2012

Fullspäckad dag

Vilken dag det var igår!

Först skolavslutning där jag och kollegorna önskade våra kära nior all lycka till i framtiden. Det har varit fantastiskt roligt att arbeta med dem och jag kommer verkligen att sakna dem. Som tack för denna tid fick jag och kollegan vars en välfylld låda med mumsiga grilltillbehör och sommarläsning. Gåvan blev mycket uppskattad och eleverna har verkligen prickat in vad vi gillar. Tack än en gång - jag kommer att sakna er!

På kvällen väntade sedan dressyrträning med fullt fokus inför söndagens tävling. Framåt, framåt, framåt får bli mantrat hädanefter och på framridningen måste jag rida bestämt och framåt utan att klämma med benen och ta i munnen. En sak som jag upptäckte igår var att det är bättre om jag fattar galopp och rider på framåt lite när jag känner att vi tappar tempot i traven för att sedan bryta av och behålla energin in i traven. I galoppen är jag bättre på att rida framåt än i traven nämligen. Likaså att öka rejält i travökningarna. Efter passet var det ett svettigt och väldigt nöjt ekipage som skrittade hemåt.

Direkt efter träningen bar det av hemåt och efter en välbehövlig dusch hoppade jag upp på cykeln och begav mig av på lite personalträff. Det var mycket trevligt med många skratt och jag är så glad för att jag har så härliga kollegor.

Klockan halv ett stupade jag i säng och på mindre än 2 minuter sov jag som en stock efter en fullspäckad och känslosam dag.


Inga kommentarer: