måndag 4 juni 2012

Uppblåst!

Med den positiva känslan i kroppen sen torsdagens dressyrträning styrde jag och Aladdin i söndags våra steg mot ridklubben. Väl framme möttes vi av en ansenlig mängd hästtransporter och massa läckra ekipage med westernutrustning. Det visade sig vara Westernsällskapet som anordnade tävling på anläggningen. Som tur var kunde jag och Aladdin också få plats så vi tog oss genom det dressyrpass som jag planerat. Aladdin var upprymd av allting runt omkring och blåste upp sig som värsta hingsten. Jag hade värsta sjået att hålla honom sysselsatt med övergångar och tempoväxlingar för att han skulle behålla fokuset på mig.

 Jag hade turen att få med mig maken och dottern idag och dessutom utrustade med kamera! Det blev en hel hop med snygga bilder och här är tre stycken från travarbetet som jag är speciellt nöjd med. Visst är Aladdin fin! Kritisk som man är så inser jag att dock att den gemensamma nämnaren för alla bilder är mina hälar som inte är speciellt nedtrampade, snarare tvärtom. Det får bli hemläxa på det.

På torsdag är det träning igen och sedan på söndag kör vi till Markaryd och rider LB:1 och LA:1.

Inga kommentarer: