onsdag 27 juni 2012

Tidningen "Skriva" via "Booked"

Efter flera upprepade försök lyckades jag äntligen vara en av de 50 som var snabbast på att svara på mailet som "Booked" skickade ut. Det resulterade i ett alldeles eget exemplar av tidningen "Skriva". Tidningen innehåller mängder av olika skrivtips och i just detta nummer är det fokus på deckargenren med bl.a. en intervju av min favoritförfattare Johan Theorin gällande hur han tänker när han skriver sina ruskiga berättelser.

En annan artikel i tidningen handlar om hur man kan tjäna pengar på sin blogg och det som poängteras är helt klart att det är antalet läsare som bestämmer om bloggen kan bli vinstdrivande eller ej. Jag antar att den genomsnittliga mycket trogna skaran läsare här om ca 20 per dag inte räcker riktigt hela vägen fram till ekonomisk succé, men naturligtvis är det inte heller syftet med denna blogg.

Bild lånad från http://tidningenskriva.se/
Summa summarum är tidningen "Skriva" en mycket trevlig ny bekantskap för min del. Efter att ha läst tidningen känner jag mig inspirerad både till att läsa fler deckare, kanske börja fila på en deckarintrig och använda mig av skrivtipsen i min svenskundervisning. Dessutom ska jag se över om vi inte kan börja prenumerera på tidningen på min arbetsplats. Det är nog fler svensklärare än jag som kommer att uppskatta tidningen och dess innehåll.

Inga kommentarer: