onsdag 9 april 2008

dålig på att uppdatera...

I måndags kväll var iaf på cirkus i Hässleholm. Vi ville göra något kul på Sebbes födelsedag och själv har man ju inte varit på cikrus på tio år. Det visade sig iaf vara en fullträff. Sebbe satt trollbunden i två timmar och tittade, diggade till musiken och skrattade =D
I tisdags jobbade jag sent så det blev ombyte på jobbet och dirket ut till stallet och sen hoppträning. Red på det vanliga tredelade bettet (annars har han gått på ett rakt pessoagummibett) och jag tyckte han gick mycket bättre. Speciellt i framridningen då han tuggade på bettet bättre och kändes mjukare. Nackdelen var bara att det är väldigt mycket häst efter hindret... Är inte så förtjust i varken pessoa eller raka gummibett,men när utesäsongen drar igång vete tusan om jag orkar hålla honom på vanligt. Det är ju rätt mycket häst och han har en tendens att gå lite väl fort till hindret och efter.. men får testa lite och se. Förövrigt var jag jättenöjd efter hoppningen. Vi hoppade bl.a. den förskräcliga lådan som jag flög av på sist... Var lite nervös när jag red emot men lyckades hålla mig kall och han hoppade rakt och fint över.. puhhh. Hoppade på volt och sen linjer som vi sen la ihop till bana. Tyckte att alla språng kändes fina och vi fick till bra avsprång sen var det ju lite värre med bromsen efter hindrena.. men kul var det.
Imorgon blir det en härlig uteritt med Pernilla och Wolley och sen ska jag passa lilla pållen sön-tis när ägaren åker bort så då får vi se vad vi ska hitta på.
Känns som om det är mycket roligt på gång nu. Anställningsintervju på fredag och sen in på lördag och fixa det slutgiltiga med vigselringarna. Mycket häst i början av veckan och sen nästa fredag blir det tatueringsdax.

1 kommentar:

Josefin sa...

Roligt att hoppningen flyter på =) Låter härligt med Cirkus! Var otroligt länge sedan jag var på det!!