fredag 18 april 2008

tatueringsdags...

Efter två månaders väntan var det då äntligen dags.Var där i februari och visade min bild och hur jag ville ha den och bokade tid. Så efter jobbet blev det färd mot Kristianstad och Built to last. Väl framme visade Tobbe mig bilden, superfin nu när han ritat om den. Han lyckades få in precis det som jag tänkt mig =) Satte mig ner och väntade medan han fixade til grejerna coh förberedde. Puh... min förra tatuering tog 3,5 timme så man vet ju vad man har och vänta och så farligt är det ju egentligen inte.. men ändå när man hör ljudet från nålarna börjar fjärilarna flyga i magen... första sticket är värst sen inser man att det här klarar man ju galant. När jag gjorde den förra var helt klart konturerna det som sved värst, ifyllningen kändes knappt. Denna gången sved konturerna rätt ordentligt, men när han sen skulle fylla i med de tjocka nålarna var det helt ok. Dock fick han byta till den finaste nålen för att få till de minsta detaljerna och jävlar på vissa ställen fick man bita ihop. Är supernöjd över resultatet och när man väl är klar och endorfinerna kommer då känns det gött!

Imorgon blir det färd till Skåne djurpark som har hästens dag. Ska bli roligt och Sebastian kommer vara i sitt esse hela dagen =)
På söndag är detsen dags för träningstävling, ska starta 80 och 90 cm. Första gången vi hoppar ute så får hoppas han håller sig på mattan=S Har btw en spekulant på min sadel också som kommer på söndag eftermiddag. Skönt om man kan få den såld.. då går pengarna rätt in på bröllopskontot som aldrig tycks kunna bli för fullt...

2 kommentarer:

ansj sa...

Bild på tatueringen önskas!=D

Linda sa...

Bild bild bild!