tisdag 29 april 2008

däst!!!


Alladin har fått gå och skrota i helgen och käka lite härligt grönt gräs. E-L var sjuk så jag fick rida på hennes dressyrlektion igår. Trodde pållen skulle vara som en kanonkula men nix han kändes bara däst och seg. Red lösgörande övningar och han skötte sig men inget tryck precis så vi fick inte alls till den där känslan som förra gången vi red lektion. Galoppen var som den brukar när han är seg, då slänger han sig in i den och blir superlång och använder inte bakbenen för fem öre. Efter 40 minuters kämpande så gav vi upp. Ingen mening att harva på när man inte hittar lägena. Så det blev en lugn skrittur hemåt, mysigt =) Väl hemma i stallet ökade vi på b-vitaminen och mineralerna så vi får se om det gör susen.
Ikväll är det hoppning så då hoppas jag på en kanonkula =) Tror vi ska hoppa ute också =D
Såna här hopp som på bilden vill vi ha=) (Hmmm... tror inte jag ska använda de ridbyxorna igen förrän min rumpa minskat ett par dm... ;S )

Kan inte sluta tänka på "skräckens hus" borta i Amstetten. Fy fan vilket svin gubben är, att kunna utsätta sin egen dotter för något så vidrigt som han gjort och under sån lång tid. En lika stor gåta för mig är hur frun i huset, Elisabeths mamma har kunnat blunda i 24 år för vad som skett under hennes fötter. Är inte det skumt? Man blir rädd när man tänker på alla vansinniga och psykiskt störda människor det finns här i världen.

1 kommentar:

ansj sa...

ja det är helt ofattbart och skrämande =( och stackars stackars barn..