söndag 13 april 2008

lugn skön helg

Började lördagsmorgonen med att jogga en runda med hundarna i det sura vädret, regn och rusk.. Skönt att komma ut trots regnet iaf. Åkte sen in till stan och fixade det sista med beställningen av ringarna. Blev precis som vi ville till ett helt ok pris också. Så nu får jag min stjärnhimmel =D Fick också ett riktigt roligt besked igår eftermiddag. Så som det ser ut nu så verkar det ha ordnat sig till hösten=)
Idag var det härligt väder så det blev lite vårstädning i trädgården. Vi passade på att sätta upp gungan Sebbe fått i födelsedagspresent också. Vid två kom kusinen och sen var det fullt ös på killarna hela eftermiddagen. Vid fyra var det dags att dra på sig ridkläderna och bege sig ut till stallet. Mockade och fixade till mat och hö. När Petra och Helena kom så tog vi in pållarna och började rykta lerhögarna. Efter mycket ryktande och dammande kunde tre hästar urskiljas så på med sadel och träns och sen begav vi oss ut. Blev en härlig runda ner till grustaget och Alladink ändes jättefin. Pigg som vanligt men var uppmärksam på vad jag ville och lyssnade fint. Kändes som en riktig härlig sommarkväll, med solsken, fågelkvitter och klapprande hovar. SÅ himla roligt att rida ut tillsammans. Blir en helt annan känsla när man är fler som rider, speciellt när man tar galopp =D
Känns att man saknat den här biten med sällskap när man rider. Klart man är i stallet för ridandet och hästarnas skull men den sociala biten är minst lika viktig.
Väl hemma i stallet fick sig Alladin en puss och den så efterlängtade eftermiddagsmaten... matvrakspålle =D

Fick förresten en härlig vårhälsning från Lina och Kät idag. Fin bild med på tanten, hon såg jättefin ut. Kul att höra att allt är bra med dem.

1 kommentar:

ansj sa...

ja idag har det verkligen varit underbart väder! =D jag vill också ha ridsällskap!!! ..fast jag vågar tyvärr inte bränna på i galopp på nån utav "mina" än ;)