måndag 14 april 2008

Glad=)

Är ju hästvakt åt Alladin när E-L är borta fram till och med tisdag, så passade på att rida ett pass på dressyrträning nu ikväll som E-L brukar vara med på. Måste säga att det var superkul. Det var evigheter sen jag red dressyr för en tränare, ända sen Kät tiden... Jag och Alladin gjorde inte så svåra övningar utan mest lösgörande för att hitta en del knappar. Galoppen ska vi inte tala om... var nog det största irritationsobjektet på hela träningen... kände själv att jag inte hade så mycket kontroll och var i vägen rätt mycket =S Däremot traven var jag riktigt nöjd över. Han blir ju lätt lite lat och släpar de där bakbenen i spånen varje steg han tar. Efter en stund kände jag att det där började släppa och han började runda sig och aktivera de där benen. Då hittade jag även takten i nedsittning också och han kändes jättefin. Så det var superkul och kände mig så inspirerad när jag red hemåt. Skönt att hitta lite känsla i ridningen igen och att få lite positiv feedback också.. det har ju inte varit för mycket av den biten det senaste året.
Så nu hoppas jag att vi båda är mjuka och fina till hoppningen imorgon =)

Såg förresten att anmälan till träningstävlingen i hoppning nu på söndag har kommit upp. Ska fråga E-L på onsdag om inte jag och Alladin kan få vara med.

Till sist vill jag skicka en tanke till lilla Engla och hennes föräldrar. Sorgen måste vara oerhörd.

2 kommentarer:

ansj sa...

Kul med träning! =) jag ska försöka komma igång snart jag med, har dock varit lite oinspirerad ett tag... men nu ska vi faktiskt köra och hämta hem hästarna! =D ..tidigaste jag har släppt hästar på bete någonsin! ;)

Mittlivblandungarhundarochhastar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.