tisdag 15 april 2008

Titta vi flyger!

Har varit hemma och gottat mig hela dagen med Sebbe <3 Halv åtta vaknade han och då var det bara att slå på tv:n så at tmna själv kunde få lite sovmorgon... men inte det... Sebbe var helt förtvivlad för att det inte var Brum (favoritprogrammet) på tv, utan istället någon dokumentär från någon skola. SOm tur var så började Byggare Bob efter dokumentären och lugnet infann sig i sovrummet (så jag kunde sova lite till:) Förmiddagen spenderades sen genom lite handling städning coh en härlig cykeltur i det vårvarma vädret =)
Efter Sebbes lilla lunchsovning så blev det till att baka och leka. De dagar man kan vara hemma med honom är underbara. Så mycket som har hänt det senaste halvåret. Massa ord och sen härmar han allt vi gör... t.ex. pappas robotdans den kör han stenhårt med =D Satte på lite gamma nostalgimusik sen bl.a. de gamla spexskivorna och sen rockade vi loss för fullt.
När Björn kom hem stack jag iväg till stallet för hoppträningen och idag gick det verklgen super =D Kändes mjuk och fin på framridningen och började med att hoppa låga studs, jättenyttigt för Alladin som får jobba ordentligt med sina bakben. Blir enorm skillnad på hans galopp efter lite sånt jobb. Byggde sen om så det blev ett pytteräcke och oxer och när vi alla var uppvärmda byggde Ann_louise upp det till ett räcke på 1m! 1 m är iofs ingenting, den höjden jag alltid tävlade med Kät, men var lite orolig att stora Alladin inte skulle klara det. Men där fick jag tji.. satan vad fint han hoppar. Vi flög över utan att tappa kontrollen och fara fram i 22 knyck efteråt. Härlig känsla =D Därefter hoppade vi en del karaktärshinder som plank med vågade mörkabommar, vattenmatta och dylikt. Red olika s-svängar med tre hinder och fyra respektive tre galoppsprång emellan. La sen ihop allt till bana på 90-95 cm höjd: Vattenmatta, s-linje, två-kombination och räcke. Idag stämde verkligen allt. Alla språng kändes helt hundra, fick bra avsprång och det kändes kontrollerat både före och efter hindrena, så den där dressyren igår gav verkligen resultat. Skönt också att känna att de gamla takterna börjar komma tillbaka!

Intressant blogg med att läsa förresten: Emilie Brolin bloggar om sin träning för Anky van Grunsven på www.tidningenridsport.se

2 kommentarer:

ansj sa...

skojj! =D
när var det tävlingen i hässleholm? ..jag fick inte vara med =( var i första hand för medlemmar...

ansj sa...

ang min funderingar så är de väldigt lösrykta än, så det är inget jag kan säga något om än... men det handlar om att jag vill göra något med mitt liv, just nu känns det som om jag sitter av tiden.. jag behöver ett mål =)