onsdag 2 april 2008

reflektion...

Bla bla bla.. känner mig riktigt seg idag... tror det har med sommartiden att göra. Tar sån tid för mig att vänja mig vid nya tiden.. gäsp... gäsp... gäsp...

Satt och jobbade på en uppgift idag som handlade om att man ska rannsaka sig själv och se tillbaka på de fem senaste åren, fem saker som du är stolt över och fem saker du är mindre stolt över... intressant uppgift som man naturligtvis inte kan undvika grunna på.

Hmmm....

Fem saker jag är stolt över:

1. Min familj - har en underbar sambo som kan få vem som helst att känna sig lycklig, samma med min son - kan aldrig i ord förklara hur mycket jag älskar dem.

2. Min utbildning - Det var inte bara fest och roligheter de där fem åren, utan hårt arbete med massa uppgifter och examensarbete. Känner sig stolt när man tittar på sitt examensbevis.

3. Tiden i Härnösand - de fem åren var underbart roliga. Alla härliga människor man lärt känna och saknar. Tack mamma för att du pushade mig till att ta steget och flytta dit. Den erfarenheten man får efter att ha bott en bra bit hemifrån är ovärderlig och dessutom uppskattar man "hemma" mycket mer när man återvänder.

4. Att jag alltid försöker se det bästa i människor och försöker att inte döma dem på förhand. Hade väldiga problem med det när jag var yngre och dömde gärna på förhand. Men sånt som växer bort i takt med att man mognar och blir äldre.

5. Att jag inte gav upp rideriet efter jag sålde Kät och fick Sebastian. Blir lätt att man kommer av sig och glömmer det där härliga med att rida och hoppa speciellt när man sitter utan häst.

Fem saker som jag är mindre stolt över:

1. Att jag fortfarande inte har läst Dostojevskis Brott & Straff... hmmm.. den var obligatorisk
läsning på litteraturvetenskapskursen... hmm.. läste nog någon sammanfattning på nätet...

2. Att jag aldrig blev klar med flexibelt lärande kursen jag läste direkt efter min kurs. Gjorde 15
poäng av 20... men blev aldrig klar.. sånt stör en...

3. Att jag är alldeles för dålig på att höra av mig till folk... tack gode gud för nätet så man kan
kommentera lite.. så folk vet att man är vid liv iaf ;)

4 Min inlogg överallt som fortfarande är Poison ivy... hänger kvar sen gymnasiet.. pinsamt =S

5. Att jag fortfarande har svårt att strunta i vad andra tycker. Vilket iofs är en bra egenskap på
ett sätt men väldigt destruktivt för en själv.

1 kommentar:

ansj sa...

jadu hoppas att det bara var det de berodde på.. bättre idag iaf =)