torsdag 24 april 2008

Årets första dopp :S

Åkte ut till Norje i förmiddags med svärföräldrarna. Mysigt väder och alltid lika härligt att komma ut till stugan. Efter vi fikat bestämde vi oss för att gå ner till havet en stund och låte hundarna få bada lite. Plockade med oss några stora pinnar som Tuva skulle apportera i vattnet (det absolut bästa hon vet!). Vi gick ner till båtbryggan och ställde oss bredvid vid stranden. Väl nere vid vattnet var bägge hundarna med på noterna dem plaskade simade och hade sig. Jag kastade till Tuva och Sebbe till Wilma. När Tuva är på väg in med en stor pinne ser jag i ögonvrån en liten kille med racerfart och bestämda steg ner mot vattnet. På ett ögonblick är han i vattnet och när vattnet tar emot så fallar han framåt och doppar hela sig själv. En tusendels sekund hinner jag tänka. Fan nu komemr jag bli BLÖÖÖT! Springer ner och ska ta upp honom men halkar i vattnet och slår själv en rova vilket resulterar i att jag blir betydligt blötare än vad jag tänkt mig... När vi väl kom upp ur vattnet var vi bägge två dyblöta och det var då jag insåg det HELVETE jag har ju kameran i fickan!!!
Inte så mycket att göra åt saken, får hoppas den klarade sig (den har fortfarande inte startat.. så det får väl gå på hemförsäkringen men drygt med 1500:- i självrisk)
Väl hemma i stugan inser vi fan inga ombyteskläder. Som tur var hade jag med ett par strumpor till sebbe och en kofta som han fick ha. Mina byxor var ju dyblöta men tröjan rätt ok så det blev till att leta fram en gammal morgonrock som jag kunde ha när vi åkte hem i bilen... sicken dag.
Nu i efterhand kan man skratta om det men just då när jag såg Sebbe i vattnet var det bara panik. Det blev ett tidigt första dopp i år iallafall =)

3 kommentarer:

ansj sa...

haha, ja det var inte illa, du har nu slagit mitt rekord! jag badade (dock frivilligt) 1 maj ett år.. efter det har jag blivit en badkruka som inte sticker i mer än tåna om det är under 20 grader ;)

Josefin sa...

oj förstår paniken! Men såhär i efterhand kan du ju glädja dig med att ni var tidigt ute och behöver då inte bada något mer i år ifall ni inte vill..haha. Håller med Annso, när det börjar komma över 20 grader då kan jag också fundera på att bada! Eller ifall det finns en bastu i närheten =)

Josefin sa...

Ja hon överhoppar sig som vanligt =)