lördag 21 juni 2008

Borta bra men hemma bäst!


Hemma igen efter en veckas semester i Römö på Jylland med hela Björns familj(12 st var vi i stugan och alla överlevde ;). Stugan var jättefin och mest uppskattat från Sebbes sida var inomhuspoolen. Jag trodde han skulle vara lite skeptisk till den då han inte bottnar där, men inte alls. Han hoppade i vår famn från kanten och dök med oss under vattnet och plaskade. Varenda gång vi sa att det var dags att gå upp fick vi till svar:
- Lit ti! (betyder "lite till")
Hann under veckan med att flyga drake på stranden (underskattat nöje, det är skitkul), shoppa lite, sjöfartsmuseét med sältank och akvarium, Legoland, två födelsedagar, ett midsommarfirande och gött mys hemma i stugan.
Legoland var den absoluta höjdpunkten. Jag har varit där innan men när man är där tillsammans med sitt barn blir upplevelsen helt annorlunda. Så kul att se Sebbes glittrande ögon när man åker barnkaruseller med honom. Eller när man går bland alla fantastiska byggnader gjorda av Lego, han älskar det och skulle nog kunnat gå där hur länge som helst.
Som alltid är det underbart att vara iväg men allra bäst är dock att komma hem till sin egna säng, har längtat efter den. Nu väntar bara en hård vecka med kraftigt reducerad matmängd.. för fy fasen vad man har ätit denna vecka , men gott har det varit=) Hästvakt hela veckan åt Alladin då E-L är bortrest. Hoppas han inte säckar ihop imorgon när jag hoppar upp =S

2 kommentarer:

ansj sa...

Tack för alla snälla kommentarer! =D
Funderade på var ni hållit hus, här har varit dåligt med uppdatering! ;) men Linda ringde mig häromdan (glad i hågen ;) och förkarade att ni var i danmark och hon hade fått pratat med nån släkting till er.. ;)
Låter som om ni haft det trevligt iaf! =) jag är ledig nu i veckan och helgen, kanske kan titta förbi er nån dag om det är ok?

Josefin sa...

Åh vad härligt det låter! Legoland skulle jag också vilja se =D