måndag 23 juni 2008

Tandläkarbesök och ridning!

Började morgonen med att lämna Sebbe hos farmor och farfar och begav mig sne in till stan för tandläkarbesök. Det tog tandläkaren 12 minuter att fixa till det lilla hålet i tanden, inte ens någon bedövning tog jag. Tror hon borrade i max 3 minuter. På räkningen jag fick stod det att en komplicerad envägsfyllning, var gjord. Kan inte fatta hur den kunde vara komplicerad...kostnad: 672 kr! Helt jävla sjukt att det kostar så mycket och inte verkar det bli bättre med den nya tandläkarreformen... fy fan!
Åkte sen till stallet och bytte om. Hämtade in pållen och ryktade och fixade. Sen red vi bort till klubben för lite dressyr. Värmde upp utan stigbyglar så jag kom längre ner i sadeln. Blir gärna att jag sitter lite ovanpå istället för i, men efter lite nersittning utan stigbyglar blir känslan helt annan. SSkänkelvikningarna flöt på mycket bättre idag än de brukar. Blir lätt att han bara rusar på framåt istället för att trampa åt sidan, men idag kändes det bättre. Red serpentiner och volter i trav för att få honom loss. Började sen galopparbetet, höger som är min starka sida funkar bra. Där kan ha samla sig mera och gå på mindre volter. Vänster däremot är svårare. Får inte alls samma känsla där vilket förmodligen beror på min dåliga vänster skänkel. På en Marianneträning i Härnösand med Kät red jag en riktigt nyttig övning. Man fattade höger galopp innanför fyrkantsspåret och sen la men en volt utåt vid varje hörn där hästarna fick gå i förvänd galopp. Detta var dock lite väl överkurs för Alladin så istället jobbade vi på fyrkantsspåret med några små bågar så han fick gå förvänd galopp. Mycket nöjd med höger varvet där det gick riktigt bra, inga omslag. Vänster varv fick vi jobba lite längre i och blev några omslag när jag inte var tillräckligt uppmärksam med min innerskänkel. Jättenyttig övning att träna vidare på. Avslutade sen med ett litet skutt över ena hindret som stod framme. Öronen fram och över =)
Imorgon ska Mia följa med och hjälpa mig när jag hoppar. Hopplöst att föröska hoppa när man är ensam. Behöver någon som kan höja, sänka etc...Sen är det mycket roligare att ha någon med sig så man kan få lite feedback också. Hoppas sen på att Anso kanske kan hjälpa mig lite med dressyren på torsdag. Behöver ha ett extra öga på mins sists som behöver justeras båda här och där;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha jo det var björns vad det nu var jag Pratade med. Spännande deluxe ;-)