torsdag 26 juni 2008

Min egen personliga tränare!

Idag kom Anso på besök. Mycket roligt att snacka lite. Alltid kul med den galna norrlänningen, tycker dock att hon minsann har skånskat till sig lite i dialekten =)
Åkte ut till stallet på förmiddagen för lite dressyrträning under Ansos allseende ögon. Min sits har ju försvunnit någonstans på vägen och istället har man ju återgått till att försöka ta lite genvägar (som oftast blir senvägar i det långa loppet). Fick jättebra tips och råd om hur jag ska göra och tänka för att få honom att jobba mer med ryggen och få koll på mina hjälper. Resultatet var väl inte helt hundra än då jag inte lyckades med riktigt allt, men nu har vi ett jättebra system som jag ska jobba konsekvent efter för att hitta dit jag vill. Anso har lovat att komma om några veckor och se hur vi lyckats med läxan. Jag lovar vi ska träna stenhårt=)
Mot slutet bad jag Anso sitta upp för att demonstrera det hon menade och fasen vad duktig hon är. Iklädd jeans, gympadojor och flygande hår lyckades hon minsann få till en mycket stadigare och bättre galopp än jag någonsin fått till. Kul att se och Alladin såg riktigt läcker ut när han travade på ordentligt =D
Så nu får det bli slut på "lagom-fart-åkning-till-häst" och istället får ledordet bli energi och kvickhet!

1 kommentar:

ansj sa...

Tack för de snälla orden =D men jag tycker att du fick till det riktigt bra du med =)