tisdag 24 juni 2008

träningsvärk...

Det märks att kroppen har vilat i en vecka, kände mig lite öm precis överallt i morse efter ridningen igår =S Blev lite hoppning i blåsten idag. Mia var med och filmade lite. Både jag och Alladin var lite trötta i benen idag så det var väl inte den snyggaste ridning vi presterat men roligt var det iaf. Efter uppvärmingen så hoppade vi en sockerbitsstuds med tre hinder i båda varven. Tog sen bort mittenhindret och byggde upp till en 6,5. Andra hindret la vi upp till en meter och det gick kanon, han hoppar jättefint. Red sen lite lösgörande övningar innan vi red upp till andra banan där det stod två hinder uppställda.
Nyttigt med att se sig på film. Det som känns snabbt i verkligheten ser hur långsamt ut som helst på film, så i fortsättningen måste jag nog se till att öka mitt tempo lite när jag hoppar.Hmmm... och korta ner vägarna lite;)

3 kommentarer:

ansj sa...

På torsdag blir bra =) vi ska köra ner till malmö vid 6 tiden men jag kommer ut till dig på förmiddan då =)
bara att ladda upp ridmusklerna, även om jag sitter kast själv så älskar jag att plåga andra ;D moahaha

Josefin sa...

fin han såg ut! Men håller dock med om tempot, lite kvickare skulle han kunna vara.Iallafall som det ser ut på film =). Roligt med så stora och härliga banor!

Anonym sa...

Han är så söt så. Fint sista språng. Har han måtte lite svårt med sin balans än då han fifflar med byten/kors osv :)