tisdag 27 mars 2012

Fantastiskt roligt!

I fredags var jag och barnen lediga och avnjöt en härlig lunch hemma i köket när telefonen ringde. Då numret var okänt och jag förmodade att det var ännu en trist försäljare på tråden så anlade jag den mest neutrala och ointresserade röst jag kunde uppbåda. Personen som ringde uppgav sitt namn och var han ringde ifrån och inte ens då så kopplade jag. När han sedan gratulerade till vinsten så gick det upp ett ljus för mig och jag skrek rätt ut av förtjusning och satte kycklingen i halsen.

Mannen ifråga ringde från Lokaltidningen och det han gratulerade till var vinsten i bröllopsresetävlingen. Vi fick också förfrågan om vi personligen kunde komma och mottaga priset på huvudkontoret på tisdag (läs idag). Naturligtvis kunde vi det och med pompa och ståt så mottog vi idag priset och blev dessutom fotograferade och intervjuade för Lokaltidningen. Intervjun kommer att publiceras i början av nästa vecka.

Jag kan knappt förstå att det är sant att vi vann och hela familjen går nu och drömmer oss bort till ljuvliga Puerto Mogan på Gran Canaria och till hösten bär det av.  Då blir en veckas solsemester på det lyxiga hotellet Cordial Mogan Playa för hela familjen.

Tack alla ni som har röstat på oss i tävlingen. Det är tack vare era ansträngningar som vi har vunnit. Dessutom vill vi också tacka fotografen Mikael Latorre som har tagit den fantastiska bröllopsbilden på oss (Latorres hemsida finner ni här: http://foto-ml.com/)


Stor kram och tack till er alla!

5 kommentarer:

Linda sa...

Jag röstade, så jag kräver att få följa med ;)

Grattis!

Marie Kempff sa...

Grattis till vinsten! Danne berättade att ni vann. Puerto Mogan är trevligt. Åk till Amadores stranden som är helt fantastisk. / Marie

Mittlivblandungarhundarochhastar sa...

Hihihi Linda, vi packar ner dig i handbagaget ;)

Tack för rösten och tipset Marie, vi ska helt klart ta oss till den stranden. Helt fantastiskt att vi vann :D

Anonym sa...

Grattis! Mannen är glad för att rösten som jag tvingade honom att lägga gjorde någon nytta. ;-) Hoppas att ni får en underbar semester!

Ingrid sa...

Grattis! Och så fin bild!

/Ingrid