måndag 12 mars 2012

Solig dag!

Åh vilken härlig dag det har varit. Jag och barnen åt en god frukost och begav oss sedan ner till sjön för att mata änderna och svanarna. På vägen ner dit blev det till att ömsom knäppa upp jackorna och ömsom knäppa dem igen. Stundtals var det så soligt och varmt att vi alla svettades i vinterjackorna men så fort vårvindarna kom så kände vi tydligt att det fortfarande bara är mars månad.

Änderna och svanarna var lika pigga som oss och Felicia tittade storögt på när de kom flygande från alla håll och kanter och glidlandande mitt framför näsan på oss. Det blev en rykande åtgång på vår medhavda matsäck som bestod av hamburgerbröd, rostbröd och frökusar och en stund senare när brödet var slut och vi bestämde oss för att gå vidare hade vi en strid ström av änder som följde oss en bra bit på vägen.

Väl hemma (utan änder) blev det lunch och sedan plingade det på dörren och två av Sebbes kompisar kom för att leka. Med en lillasyster i hälarna blev det sedan kojbygge och fotbollsspel för killarna. Jag fick istället snällt hålla mig inne och förbereda morgondagens lektion genom att förkovra mig i Shakespeares Richard III inför onsdagens teaterbesök i Malmö.

Efter middagen lämnade jag min älskade man och barnen och gav mig av till man nr 2 i mitt liv: Aladdin. För oss blev det ett dressyrpass i ridhuset som gick över förväntan. Nu arbetade vi i och för sig bara med grundläggande saker på stora spår men jag fick en bra känsla och han kändes bättre än i torsdags. dessutom var han förvånansvärt behaglig att sitta på. Det jag var väldigt noga med ikväll var att han direkt skulle svara för hjälperna och vara framme för skänkeln. Likaså att han var loss i halterna och inte hängde i bettet.

Efter en välfylld dag ska det bli skönt att glida ner i soffan och hade det nu inte varit för den där förbaskade bröllopstävlingen så hade allt varit lugnt. Nu är det inte det... tävlingen avgörs på torsdag och för tillfället ligger vi sexa. Det är ju bäst av fem som har chans på resan så nu behöver jag verkligen få ihop fler röster för att hamna på topp fem igen.

Har du inte röstat så gör det HÄR! Glöm inte ange både för- och efternamn för att rösten ska räknas.

Tack för din röst!




Inga kommentarer: